19.03.2015

Lubomír Sazeček Já nerozporuju to kdy se kdo narodil. Mám hodně databází, viděl jsem hodně dokumentů na krerých byly rozporné údaje.

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček Já nerozporuju to kdy se kdo narodil. Mám hodně databází, viděl jsem hodně dokumentů na krerých byly rozporné údaje. Prostě bohužel se někdy dovíme, že něco, co jsme si celý život mysleli bylo jinak. Přemlouvat Vás nebudu. Ikdyž bych asi nějaké informace od Vás potřeboval. Píši kroniku Mirotína a hodí se mi všechna data. Navíc, J. Poláček toho ročníku ani není v databázi voj. hist. ústavu. Nemohu ho zatím najít ani v seznamu reemigrovaných, možná je "přilepený" u nějaké rodiny. Z Vašeho postoje vyplývá, že se to třeba ani nedovím. Rodný list Vašeho dědy, jestli ho máte před sebou, tak byl (pravděpodobně) vydáván v roce 1957 na zvláštní matrice v Brně. To bylo deset let po reemigraci. Vznikaly takové chyby, že jsem ani po 4 letech nedohledal, jak se jmenovala má prababička.

Včera v 18:00 · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/v/t1.0-1/c8.0.32.32/p32x32/10994447_807993079249728_8589528416470270899_n.jpg?oh=1cfc1798c8cdd121fc594929badedc0b&oe=55831EA1&__gda__=1431250591_43f33ba780bcfb47ce7142973670135c

Kája Gargula 

23 hod · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/v/t1.0-1/c0.8.32.32/p32x32/5522_10200942179071688_2129272040_n.jpg?oh=b782234305e15d522e590196a9aa3b69&oe=5583FD2A&__gda__=1431045942_d6dbbfd16e0897d4408789bd1e75822e

Jiřina Donátová Z Mirotína šli do války 4 mladíci,kteří měli 17 let.Nemuseli,ale brali to jako svou povinnost,bojovat za svou vlast.Jedním z nich byl i Josef Poláček,Bylo to od nich velmi statečné.Dohadovat se o roku narozeni se mi zdá nedůstojné,Možná se stalo,že si někdo ubral roky,aby nemusel do války.Josef Poláček bojoval na Dukle.Mne si za svedka pane Lubomíre neberte.Mne se toto dohadováni nelibilo a velmi se mne dotklo.

22 hod · To se mi líbí · 2

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpf1/v/t1.0-1/c13.13.161.161/s32x32/301495_153378421418589_729329520_n.jpg?oh=5e705bc8a776c1fd7f4aa521de90dda8&oe=55483B71&__gda__=1431089181_34491613007be7b6f79b683f3ecc6536

Petr Sazeček Může to tak být, máme databázi narozených v Mirotíně, přistěhované bohužel nelze jednoduše zjistit. Josef Poláček je uveden v databázi Vojenského historického ústavu nar. 6.10.1919 Sojanski Vary, odveden 21.12.1943, Buzuluk, slovenské národnosti, další tohoto jména a příjmení bylo odveden 30.05.1944, Kaměněc Podolskij - není tam rok narození.

22 hod · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček Mě nešlo o nějaké dohadování, naopak, byl bych rád, kdybych znal přesná data. Kdo nechce nemusí žádná sdělovat, je to jistě soukromá věc každého jednoho. Jen jsem chtěl naznačit, že se prostě občas objevují různé informace u jedné osoby. Zlobit se na toho kdo to zjistil je přinejmenším pokrytecké. Do války šel i můj otec a další dva členové rodiny, ale to není má zásluha. A Vás jsem si dovolil požádat o potvrzení dat, která máte mimochodem nejen v knize narozených v Mirotíně, ale i v tom Vašem rodokmenu Poláčků, na který na začátku diskuze odvoláváte. Toť vše. Obávám se, že spíše Jana G. nepochopila některé věci, já se na ni nezlobím a její postoj mě mrzí.

22 hod · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpf1/v/t1.0-1/c0.4.32.32/p32x32/10384916_798252410220579_7896541009860463835_n.jpg?oh=5ae14e21cdd0f145a9d191d88e0625de&oe=554CBD6D&__gda__=1435047480_efef1c28a5b8393fcd865d8811108b64

Irena Hřebíková Chynová Jo,jo švindlovalo se. Můj tatínek měl v občance a v rodném listě vystaveném po příchodu do Čech datum.narození květen 1928. Ale po nalezení starého křestního listu vydaného pravoslavnou církví jsme zjistili, že byl narozen v březnu 1926. Před dvěma roky tatínek obdržel nový rodný list a nový občanský průkaz se správným datem narození. Takže nám ve svých 85 letech najednou zestárnul na 87. 

6 hod · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček No vidíte, dnes to ale může někoho urazit! A přitom to bylo zřejmě mnohdy nechtěně.

6 hod · Upraveno · To se mi líbí · 1

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/v/t1.0-1/p32x32/10408503_10152872080999690_5829357581547627396_n.jpg?oh=a1a825fdb0183727c5e80c9a273f042f&oe=554C803E&__gda__=1435915139_b6aa0becba2809e8d4388f5f62fb7183

Iva Svancarova Jako nestrany clovek si ctu tyto komentare a myslim si ze tu doslo k velkemu nedorozumeni. Nikdo nikoho nechtel urazit a uz vubec ne nekoho dohnat k vystoupeni ze skupiny. Slo o dopatrani se presnosti.

4 hod · To se mi líbí · 1

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-ash2/v/t1.0-1/c9.0.32.32/p32x32/1480538_653443924693664_1380677429_n.jpg?oh=830f6c0a16d4390eb0829de723361cf8&oe=557C32BF&__gda__=1435410929_837c9d8a540b42444bc8fda6bec05f5d

Jindřich Fiala Plně souhlasím s panem Sazečkem.Můjj bratranec,aby ho vzali při mobilizaci,tak si přidal 1 rok.A kde máš legitimaci,ptali se a on řekl,žeji ztratil,tak ho vzali.Můj otec měl problém v měsících narození Starý a nový kalendář.Já jsm měl problém se jménem.Špatný překlad v Žatci.Matrikářka musela napsat do Brna,kde mi vystavili nový křestní list.Dost Volyňských rodáků mělo takových chyb plno.

4 hod · Upraveno · To se mi líbí · 1

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpa1/v/t1.0-1/c0.8.32.32/p32x32/5522_10200942179071688_2129272040_n.jpg?oh=b782234305e15d522e590196a9aa3b69&oe=5583FD2A&__gda__=1431045942_d6dbbfd16e0897d4408789bd1e75822e

Jiřina Donátová Ještě dnes se musím usmivat ,když si vzpomenu jak se můj otec dohadoval se svou maminkou.V rod.listu měl den narození 24 a babička tvrdila,že se narodil 25.Říkala,vždyt jsem tvá matka,tak to musím vědět..Ne každý,kdo měl nějakou chybu v datumu narozeni hned švindloval.V době ,kdy se vše překládalo do češtiny se mohla udělat chyba.O všem se dá diskutovat,jenom trochu více taktu při tom osočování ze švindlu.A nakonec,moje maminka má ve svém rodném listu v záhlavi napsáno Proletáři všech zemí spojte se. Lidový komisariat vnitra SSSR. A děda,který se narodil1893 má napsano,že se narodil z vůle cara Alexandra Alexandroviče,vladce všeruského aj aj aj ........Z láskou na ně vzpomínám,kdyby mě někdo dnes řekl,že švindlovali,také by mně to naštvalo.Protože ten datum narození nikomu neublížil a nikoho nepoškodil.A pokud si pane Lubomire myslíte,že v té kronice budete mít vše spravně,tak si myslím že né.On totiž každý s kým budete mluvit,vidí tu svou pravdu trochu jinak,byť by šlo o stejnou věc..

1 hod · To se mi líbí

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček Když už jsem byl osloven. Vůbec si nemyslím, že budu mít něco správně. Zejména proto, že je dost těch, kteří ani nechtějí spolupracovat ač to nic nestojí a mohou doložit svět Čechů v Mirotíně. Takto jsem totiž původně ani nedosáhl na mnou zmíněné mirotínské matriky jež si přivlastňují jisté osoby bez toho, že by k tomu měli morální právo. Samozřejmě se snažím o získání co nejobjektivnějších informací. Pokud budou spolupracovníci, budou i informace, pokud budou jen kritici a neochotní komentátoři, bude toho málo. V úvodu píši o mé motivaci, o tom, že je třeba nechat po sobě informační stopu o našich předcích. Vymýšlet si nehodlám, bude to o odkazech na zdroje. Tato diskuze mi připomíná Štěříkové "Zemi otců", i tam se píše o tom, jak se už exulanti mezi sebou občas uměli dobře pohádat. To uměli i na Volyni i dále na Ukrajině, umí to i zde v Čechách, jak o tom svědčí "síla jednotných" názorů ve vašich Sborech. Vítal bych spolupráci, na kritiku je okolo mě lidí hafo. Ignorantů kteří pomlouvají volyňské Čechy i jejich potomky tu žije stále dost. Můžu Vám paní Donátová prozradit, že mě už takové řeči znechucují život. Asi si počkám, nic nebudu psát a třeba se setkám s Vaším dílem plném pravd, nezapomeňte přitom na dobu nedávno minulou a na činnost potomků z Mirotína v "zájmových" organizacích. Foi dito!

1 hod · Upraveno · To se mi líbí · 1

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček Úvod se zdůvodněním a stručnou charakteristikou kroniky máte zde: Rozhodl jsem se napsat tuto souhrnnou kroniku vesnic mých předků, motivován několika dalšími kronikami jiných volyňských původně českých vesnic a zároveň jsem se přitom také řídil pokyne...Zobrazit více

57 min · To se mi líbí

·         Lubomír Sazeček

Napište komentář...

Konec formuláře

 

·         https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfp1/v/t1.0-1/c0.5.32.32/p32x32/15148_10202266579884234_1325991800_n.jpg?oh=4b9febcc44222d1faa936c998434204d&oe=554F6675&__gda__=1434832879_027ad26f47c0d34ba1b1c2a71c7bfa0e

Lubomír Sazeček Já nerozporuju to kdy se kdo narodil. Mám hodně databází, viděl jsem hodně dokumentů na krerých byly rozporné údaje. Prostě bohužel se někdy dovíme, že něco, co jsme si celý život mysleli bylo jinak. Přemlouvat Vás nebudu. Ikdyž bych asi nějaké informace od Vás potřeboval. Píši kroniku Mirotína a hodí se mi všechna data. Navíc, J. Poláček toho ročníku ani není v databázi voj. hist. ústavu. Nemohu ho zatím najít ani v seznamu reemigrovaných, možná je "přilepený" u nějaké rodiny. Z Vašeho postoje vyplývá, že se to třeba ani nedovím. Rodný list Vašeho dědy, jestli ho máte před sebou, tak byl (pravděpodobně) vydáván v roce 1957 na zvláštní matrice v Brně. To bylo deset let po reemigraci. Vznikaly takové chyby, že jsem ani po 4 letech nedohledal, jak se jmenovala má prababička.

Včera v 18:00 · To se mi líbí

назад